کد خبر: ۹۴۸۲
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

کوچه‌ای از قلعه عطار در بلال

قدیمی‌های محله می‌گویند همه زمین‌های این کوچه در دوران پیش‌از انقلاب، جزو اراضی کشاورزی روستایی به نام «عطار» بوده که در آن صیفی‌جات کشت می‌شد.

کوچه‌های فرعی قائم‌۲۵، به نام شهید دفاع مقدس، غلام حاج‌شمسایی نام‌گذاری شده است. قدیمی‌های محله می‌گویند همه زمین‌های این کوچه در دوران پیش‌از انقلاب، جزو اراضی کشاورزی روستایی به نام «عطار» بوده است که در آن صیفی‌جات کشت می‌شد.

این روستا حدود سال‌۱۳۷۰ با شش‌خانوار و تقریبا چهل‌هکتار زمین زراعی به محدوده شهری پیوست. کوچه قائم‌۲۵، بیست‌متر عرض و ۲۹۰‌متر طول دارد. ابتدایش به خیابان قائم (عج) و انتهایش به کوچه سلمان فارسی متصل است. مسجد، مدرسه و بوستان خطی که در این کوچه قرار دارد، آن را پررفت‌و‌آمد کرده است.

کوچه‌ای از قلعه عطار در بلال

مرکز نیکوکاری و توانمندسازی صاحب‌الزمان (عج) سال‌۱۳۹۸ با محوریت مسجد و حسینیه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) راه‌اندازی شده است و با ایجاد اشتغال برای نیازمندان، آنها را در‌زمینه اقتصادی خودکفا می‌کند.

کوچه‌ای از قلعه عطار در بلال

محمدعلی عرفانی‌نژاد، متولد ۱۳۳۶ در محله دروی است. او ۲۳‌سال است که در این کوچه، مغازه مصالح‌فروشی دارد و با تاریخچه محله کاملا آشناست.

کوچه‌ای از قلعه عطار در بلال

دبیرستان پسرانه دوره اول شهید غلامحسین علی‌اصغری، در این کوچه قرار گرفته است. این مدرسه سال‌۱۳۷۰ ازسوی بخش خصوصی احداث شده است. 




* این گزارش یکشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۲ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44